Rejestracja

Please leave these two fields as-is:
UWAGA: Prosimy o rozwiązanie prostego równania matematycznego!
zamknij

Zaloguj się

Zapomniałeś hasła?

Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, wyślemy Ci nowe - wystarczy skorzystać ze specjalnego formularza
Przypomnij mi hasło

Zarejestruj się
Napisano: 11 grudnia 2010

Liczba komentarzy: 4
Mamy przeciek z oględzin zwłok oficerów Gen. Sikorskiego!

Jako pierwsi w Polsce dotarliśmy do wyników oględzin, którym poddano zwłoki oficerów, którzy wraz z Generałem Sikorskim zginęli w katastrofie Liberatora. Według informacji, które zdobyliśmy od naszych informatorów, w czasie przeprowadzanych przez lekarzy sądowych oględzin zwłok, które były przeprowadzone w Zakładzie Medycyny Sądowej UJ w Krakowie, stan zwłok pozwolił określić obrażenia, jakich doznali oficerowie, którzy zginęli w katastrofie.

We wstępnych wynikach badań zwłok  nie znajdujemy sensacji, o której informowali przedstawiciele licznych mediów, znajdujący się budynku, w którym przeprowadzano badania.

Lekarze sądowi z Krakowa wykonali sekcję zwłok gen. Tadeusza Klimeckiego (szefa Sztabu Naczelnego Wodza), płk. Andrzeja Mareckiego (szefa Oddziału Operacyjnego Sztabu Naczelnego Wodza) i por. Józefa Ponikiewskiego (adiutanta gen. Sikorskiego).

Ani oględziny konwencjonalne, ani techniki obrazowania radiologicznego nie wykazały śladów uszkodzeń ciała po kulach, czego szukają nadal lekarze sądowi  i prokuratorzy IPN. Natomiast znaleziono ślady obrażeń wielonarządowych, w tym liczne złamania kości potwierdzające śmierć ofiar w wypadku komunikacyjnym.

Być może wyniki tych badań pomogą obalić hipotezę o strzelaniu do oficerów, przed lub po katastrofie Liberatora i przyczynią się do rozpoczęcia intensywniejszej pracy nad innymi hipotezami w tym hipotezą zablokowania sterów w Liberatorze.

Przeprowadzane są nadal badania DNA oraz toksykologiczne.

Ciekawą symulację katastrofy Liberatora (schemat) możecie zobaczyć tutaj: http://www.moje-militaria.pl/Operacja_Sikorski.html

Liberator, w którego katastrofie zginął Generał Sikorski i jego Oficerowie
image_pdfimage_print
Podziel się ze znajomymi
Skocz do formularza

Komentarze 4

  1. 1

    Jestem pilotem i dziennikarzem lotniczym, który dużo czytał o katastrofach i ich przyczynach. Parę osób pytało mnie ostatnio, jak to jest, że wszyscy zginęli w tym Liberatorze, skoro on uderzył w wodę, spadając ze stosunkowo niewielkiej wysokości. Otóż niekontrolowane uderzenie w wodę jest uznawane za porównywalne w skutkach do uderzenia w ziemię. Jedynie łagodne, super umiejętne posadzenie maszyny na wodzie (a właściwie przeciągnięcie jej na wysokości kilkudziesięciu metrów nad wodą) może zakończyć się tak optymistycznie, jak lądowanie Airbusa na rzecze Hudson w Nowym Jorku. Właśnie dlatego licencję na wodnosamoloty znacznie trudniej jest zdobyć, niż licencję na samoloty lądowe. Z informacji o poważnych obrażeniach wielonarządowych można więc wywnioskować tyle: raczej było to niekontrolowane uderzenie w wodę, a nie próba awaryjnego lądowania na wodzie (no chyba że skrajnie nieudana).

    Więcej na moim blogu: http://zulusmjz.blog.interia.pl/?blogId=320698&dayID=11&monthID=12&yearID=2010. Zapraszam.

    Pozdrawiam,
    MJZ

    7 lat temu
  2. 2

    Zajmijcie się informacjami naukowymi, nauką, a nie polityką, jeśli chcecie, aby wasz blog ludzie traktowali powaznie.

    7 lat temu
  3. 3

    Jako ludzie wszechstronnie wykształceni mamy szerokie spektrum zainteresowań, podobnie jak nasi czytelnicy. Jeśli Hugh nie chcesz czytać wpisów dotyczących rozwiazywania zagadki historycznej za pomocą technik medycyny sądowej – to nie czytaj. Nikt Cie nie zmusza.
    A obelżywy adres e-mail, ktorym się posługujesz, na pewno estymy Ci nie przydaje.

  4. 4

    A jak się odniesiesz do tego, że pilot Liberatora przeżył i zdaje się nie był za bardzo poobijany?

  5. Dodaj komentarz
    (wymagany)
    (wymagany)
    (wymagany)

    Pola oznaczone znaczkiem W są obowiązkowe. Musisz wypełnić wszystkie pola wymagane, aby dodać komentarz.
    Twój adres email, który podasz nie zostanie opublikowany z Twoim komentarzem.

    W treści komentarza dozwolone są tagi XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

do góry